Čudovite fotografije najboljših fotoreporterjev Cropixa na vsaki od 324 strani monografije z naslovom Parkovi Hrvatske (»hrvaški parki«) vodijo bralce iz čarobne Slavonije in Baranje, skozi gričevnato zelenje severne Hrvaške, mogočnih gora Gorskega kotarja, Like in Dalmacije pa vse do čarobnih otokov prekrasnega Jadrana.
Vso to krasoto najdemo na 56.595 kvadratnih kilometrih zemlje, 32 fotografov je v vseh letnih časih dokumentiralo vso najlepšo lepoto, ki jo ponuja hrvaška narava. Najboljši novinarji Jutarnjega lista in Slobodne Dalmacije, njih 16, pa so spisali nazorne in vznemirljive zgodbe o jezerih, potokih, slapovih, gorah, drevesih, rožah, živalih, podmorju.
Glede na splošno biotsko raznovrstnost je Hrvaška ena najbogatejših držav v Evropi. Visoka biotska raznovrstnost je pogojena z zgodovinskim razvojem in geografskim položajem, kjer se panonski, celinski, alpski in sredozemski elementi srečujejo na razmeroma majhnem območju. To naravno hrvaško bogastvo je varovano z različnimi zaščitnimi režimi.
Skupno je na Hrvaškem približno 38 odstotkov kopnega in 9 odstotkov morja zakonsko zaščitenega, varovanega z različnimi stopnjami, kategorijami in ekološkim omrežjem EU-ja, Naturo 2000. Hrvaški narodni (nacionalni) in naravni parki tvorijo hrbtenico hrvaških zavarovanih območij saj pokrivajo kar 9 odstotkov kopnega.
Hrvaška ima kar osem narodnih parkov in celo 12 naravnih parkov z zelo različnimi značilnostmi, skupno pa jim je nekaj: to so območja nepopisne lepote. Da bi to raznoliko naravno dediščino na najboljši možen način predstavili in približali bralcem, je medijsko podjetje Hanza Media, ob strokovni podpori ministrstva za gospodarstvo in trajnostni razvoj, izdalo razkošno monografijo v dveh jezikih, hrvaščini in angleščini.
Cena monografije je 300 kun (s poštnino tam okrog 40 evrov), naročite pa jo lahko na telefonu 00385 1 2255 374 ali po elektronski pošti: pretplata@hanzamedia.hr. Na Hrvaškem lahko monografijo Parkovi Hrvatske poiščete tudi na vseh prodajnih mestih z imenom Tisak Media Center.
Fotografije in tekst: Hanza Media.